Tuesday, May 01, 2007

Sang fresca

El meu llibreter em va regalar un llibre on s'hi recullen les opinions sanguinàries que, al llarg de la història, els escriptors han manifestat els uns contra els altres: Escritores contra escritores, d'Albert Angelo. Ara l'estava fullejant. És un llibre realment depriment. Els més criticaries: Bolaño, Aira, Amis i Nabokov. Sembla que ells sí que tenien un cànon literari realment exigent. L'autor que rep més crítiques, no ho diríeu mai: és Shakespeare! I una perla de Graham Greene: "a la gent que li agraden les cites li agraden també les generalitzacions sense sentit." Ostres, doncs a mi m'encanten, tu. Una frase que m'ha agradat d'Anthony Powell: "La pròpia Virgínia Woolf mai va poder acostumar-se al fet que, si escrius llibres, tard o d'hora algú serà groller amb ells."
Llegint a tots aquests escriptors traient granotes per la boca els uns contra els altres, no sabeu com me n'alegro de tenir una pàgina "blanca", on no es treguin les tripes a ningú. No dormiria tranquil·la pensant que tinc fel a la ploma. Faig algun acudit innocent i ja em sento incòmoda...

No comments: