Tuesday, May 01, 2007

El meu cavall

Recordo l'any passat per Sant Jordi: vaig anar a aquella xerrada on hi participava en Martí Gironell. Va fer aquella predicció que es va complir sobre la Catedral del mar. Em fa gràcia perquè aquest any en Martí no ha vist els toros desde la barrera: el seu llibre El pont dels jueus ha entrat en lliça, i si no ha estat el més venut ha estat per una manca de previsió inevitable. Per això m'imagino que aquesta vegada no hi ha hagut cap campanya publicitària al darrera, i que si s'ha venut ha estat espontàniament, perquè a la gent li ha agradat. Em fa gràcia perquè el meu llibreter em diu que en Martí ja feia cinc anys que hi treballava, en aquest llibre, i a la taula rodona de l'any passat no en va dir res. Encara el devia tenir al teler, tot i que ja devia estar força avançat. Em cau bé aquest presentador (a més, és de Besalú) i em sap una mica de greu que per causes alienes al seu llibre aquest no hagi estat el més venut per Sant Jordi. Ja sabeu que per mi que un llibre sigui el més venut per Sant Jordi no significa gran cosa, però sé que és quelcom al que la gent dóna importància, i sé que en Martí n'hi dóna. Per això és una llàstima que el llibre s'esgotés. Es clar que més que lamentar-se, el que s'hauria de fer es veure la part positiva, que es que el va demanar tanta gent que es va exhaurir; no tots ho poden dir, això. Espero que la gent que se'l volia comprar i que no el va trobar ho faci igualment. (Es clar que per alguns això de comprar un llibre sense ser Sant Jordi deu ser com beure àcid sulfúric...) Jo ni l'he comprat ni l'he llegit ni ho penso fer, però l'autor m'és simpàtic (el meu llibreter té flaca per ell) i em consta que ha fet un gran treball de documentació. Això és com aquell qui aposta als cavalls: aquest hagués estat el meu cavall per Sant Jordi. Però suposo que ningú espera que em llegeixi el cavall, no?

No comments: