Wednesday, January 17, 2007

Paraules íntimes



"Aleshores no sabia que, com les històries de l'Albertine per a Proust, cada història era com una clau secreta per a algun esdeveniment de la seva vida que és impossible d'aclarir."

"Tots els instints d'en Henry són bons (...) en un sentit senzill i humà."

"Aquell dia al cafè, asseguda amb en Henry, quan veia les seves mans que tremolaven, quan escoltava els seus mots, em va trasbalsar. Llegir-li les meves notes va ser una bogeria, però ell m'hi va incitar. (...) No ens vam tocar."

"Està bé, perquè viure amb un esquema no és viure. Ara visc. No faig esquemes."

"De seguida vaig veure que vostè té un aire i un port seductors. Només actua seductorament la gent que se sent insegura."

"Anys de fam, perillosos."

"Hi ha paraules en altres llengües que em cal utilitzar quan parlo de tu. En la meva llengua, penso en: "ardiente", "salvaje", "hombre"."

"Com el matí en què l'alba ens va agafar encara enraonant."

"El que és important és veure's amb cor de viure."

"La seva duresa és només externa. Però com tota la gent delicada, és capaç de cometre els actes més vils en determinats moments, mogut per la seva pròpia feblesa, que el fa covard."

"Quan ploro, vull que el plor em passi follant."

"L'equilibri no s'ha de buscar associant-se als altres; ha d'existir a dintre d'un mateix."

"Les mentides són un senyal de debilitat."

Anaïs Nin
Diaris
Henry i June
(Anaïs Nin està parlant de l'escriptor Henry Miller)

No comments: