Monday, April 23, 2007

Escepticisme moderat


Els que em van llegir l'any passat ja saben que pel que fa a Sant Jordi sóc d'un escepticisme moderat: m'agrada la festa, però no puc evitar ser crítica.
L'altre dia discutia (bé, discutir potser és un terme massa fort: canviava impressions) Doncs l'altre dia canviava impressions amb el meu llibreter, i jo li deia què passaria si les parades de llibres estiguessin plenes de llibres de fons, en comptes de llibres mediàtics, si es vendrien igual. Aquest llibres mediàtics són ideals per la gent a qui no agrada llegir, i que només compren un llibre a l'any. Ella em deia que no, que sempre hi hauria la típica parada que tingués els llibres mediàtics i que tothom compraria allà. No ho sé. M'agradaria que, algun any, per variar, hi hagués alguna parada de llibres de fons i no els quatre best-sellers de sempre. Per què ningú no s'arrisca? Es clar que sempre, i amb un matxet, es pot intentar entrar en alguna llibreria...
El meu llibreter també m'ha dit que durant aquesta setmana es venen el 40% dels llibres que es venen durant l'any. El 40%! Gairebé la meitat! I jo penso: tanta gent hi ha que no compra cap llibre durant l'any?
Però és ben bé que em queixo per vici. Per què, què hi ha de més bonic que un munt de gent sortint en massa a comprar llibres un dia a l'any? Feliç Sant Jordi a tothom!

3 comments:

Anonymous said...

Està demostrat: només hi havia llibres mediàtics i best sellers a les parades! I en algun lloc on no n'hi havia... em quedava sola mirant llibres, tothom es mirava els mediàtics!

Jo, amb la meva addicció a comprar llibres, he sigut incapaç de no comprar-ne uns quants... I és que tant de llibre pel carrer, per més que gairebé tots siguin mediàtics, dóna per comprar!

Marta said...

Vaig descobrir aquest bloc l'altre dia per mitjà d'un post del Llibreter. M'agrada molt, Clara, el que he anat llegint. I m'encanten la gràfica, els colors i l'estructura. Continuaré llegint-te!

Anonymous said...

Gracies Marta. Ets benvinguda.

Clara