Thursday, February 08, 2007

Google, Gògol i la inspiració comunista

Al començament d’existir el Google, vaig llegir que li havien dit Google en honor a l’escriptor rus Nicolai Gògol. També vaig llegir que li havien posat el nom d’un escriptor rus perquè era un enginy d’inspiració comunista. Per el poble, vaja. Suposo que l’inspiració comunista l’han anada perdent a mesura que s’han convertit en una multinacional, però el nom de Gògol ha quedat, i m’agrada molt que el nom d’una de les eines més populars d’Internet estigui inspirat en un escriptor com aquest.

2 comments:

Lluna said...

Em semblava recordar que no era per l'escriptor. I tenia raó. Era per Gògol, però per un Googol, que és un número molt gran.

Hi ha més informació a la wikipedia:

googol.

Anonymous said...

Malgrat l'evidència, jo continuarè pensant que es per Gògol, l'escriptor.

Clara