Tuesday, January 30, 2007

Qüestionari Proust (per celebrar el missatge número 483)

* Quin és el teu estat d'esperit en aquest moment?
D'inquieta tranquil·litat, d'activa calma.

* Quin és l'aspecte del teu caràcter que millor la defineix?
Sóc sensible i apassionada, tranquil·la i afable.

* Quin seria el teu lema?
Estar bé amb mi mateixa.

* Els teus majors defectes?Sinceritat, tossuderia.

* I les qualitats que et distingeixen?
Sinceritat, tossuderia.

* Quin seria el teu paradís terrenal?
El que importa és ser allà amb la persona estimada.

* Quina seria la teva idea de la felicitat?
Poder seguir buscant-la durant la resta de la meva vida.

* Quines són les teves afeccions preferides?
Llegir, escriure, passejar, anar la cinema, parlar amb els amics.

* Quin és el nom (d'home o de dona) que més t'agrada?
Els començats per "a" o que tinguis moltes "as".

* I el teu color preferit?
El verd.

* I la flor?
La flor del cirerer.

* Y l'animal?
El cavall.

* Quina és la peli que més t'ha agradat?
Vacances a Roma

* I l'actor o actriu preferits?
Jeremy Irons

* Quin és el llibre que no oblidarà?
El Guepard, de Lampedusa.

* I el músic (compositor) que més l'emociona?
Schubert

* I el seu pintor preferit?
Canaletto.

* Si només en poguès salvar un, quin quadre salvaria de les flames?
Les pintures rupestres d'Altamira.

* Qui és l'heroi de ficció que més l'ha atret?
Lancelot

* I el que més detesta?
El Capità Enciam.

* Qui és el personatge històric que més rebuig li produeix?
Qualsevol dictador.

* Quins són els seus herois contemporanis?
Els escriptors que escriuen a pesar de no poder viure de la seva escriptura.

* I el personatge viu que més l'atrau?
Paul Auster

* Què l'irrita més?
No saber explicar-me.

* A qui voldria assemblar-se?
A Virgínia Woolf

* Què n'espera del futur?
Que em quedi tal i com estic.

* On li agradaria viure?
Estic bé on estic.

* Quines virtuts humanes admira més?
La comprensió, el saber escoltar i la força de voluntat.

* Què aprecia més dels amics?
Que em dediquin el seu temps.

* Quins defectes perdona més fàcilment?
Els que no impliquen males intencions.

* Què faria si tingues el medis suficients i necessaris per fer-ho?
Dedicar-me enterament a llegir i a escriure.

* Què seria el pitjor que li podria passar?
Que les persones que m'estimen deixessin d'estimar-me.

* Què li agradaria que diguessin de vostè en el futur?
"M'agradava llegir-la."

(les preguntes i algunes respostes estan extretes de la revista Variaciones Goldberg)