Wednesday, September 13, 2006

Posar nom


Don Quijote de la Mancha. Capítol I. Veig que Don Quijote comença fent com Déu, posant nom a les coses. Tot això té un to de conte de fades que m'encanta.

"él se enfrascó tanto en su letura, que se le pasaban las noches leyendo de claro en claro, y los días de turbio en turbio; y así, del poco dormir y del mucho leer se le secó el cerebro, de manera que vino a perder el juicio."

"se dio a entender que no le faltaba otra cosa sino buscar una dama de quien enamorarse; porque el caballero andante sin amores era árbol sin hojas y sin fruto y cuerpo sin alma."

Miguel de Cervantes
El Quijote

6 comments:

Tomàs said...

Sé que no te a veure amb el teu comentari, però si amb tots en general: voldria saber si saps què tal és "El club de lectura Jane Austen" de Karen Joy Fowler.

Anonymous said...

No veig la relació entre el que fa Don Quixot i el que fa Déu. podries aclarir-ho, si us plau?

Clara said...

Potser estic equivocada, però em sembla que és al començament de la Biblia que dèu es dedica a posar nom a les coses. O és Adam? El cas és que ara no ho sé. Potser m'equivoco, ja dic. Si veig que m'he equivocat ho canviarè.

Clara said...

Haig de confessar que no estic molt versada en la Biblia, que només em sona vagament...

miquel said...

Hi hagué un vespre i un matí, i fou el dia segon.
Déu digué: "que les aigües de sota el cel s'apleguin en un sol indret i que aparegui el continent". I fou així. Déu anomena el continent terra, i les aigües reünides, mars. I Déu veié que estava bé.
...
La Bíblia. Gènesi.

Jahvè Déu formà de la terra tots els animals salvatges i tots els ocells i els emmenà a l'home [Adam] per veure quin nom els donaria: el nom que l'home donés a cada un dels animals havia de ser el seu nom. L'home, doncs, donà nom a tots els ocells...

La Bíblia. Gènesi

No vas desencaminada, Esther, no. Tens doblement raó.

Clara said...

Gracies Pere.