Wednesday, August 30, 2006

Detalls


Norte y Sur. Elisabeth Gaskell. Detalls. Un parell de detalls que m'he oblidat de comentar durant la lectura, i que ara em venen al cap.
En cert moment, el Sr. Thornton pensa que té ganes de pegar a la Margaret, diu que per sentir el remordiment (!) No la pega, eh? Però el sol fet de que es mencioni que té ganes de fer-ho ja indica que estem parlant d'una novel·la de fa molt anys. Avui en dia no crec que fos ben vist, això, ni resulta gota atractiu. Tampoc crec que hi resultés quan el llibre va ser escrit. A més, ho trobo horrible per part del sempre correcte Sr. Thornton, pensar això! Però en fi, com deia Buñuel, "el pensamiento no delinque".
Un altre detall: la mare dels nens Boucher mort, i no es dedica ni una línia a dir ni el com ni el perquè ni en quines circumstàncies. Simplement, l'autora necessitava desempallegar-se del personatge, i el fa desaparèixer. No dic que no estigui en el seu dret, ni m'interessa el personatge, però a la vida la gent no desapareix d'aquesta manera quan l'acció ho requereix, només faltaria. Vull dir que aquesta mort la trobo poc creïble i molt feta venir bé. L'autora no s'hi ha matat massa, a crear un context. L'economia explicativa, és una genialitat? Però en fi, és tracta d'un detall menor.

5 comments:

pies diminutos said...

Hola Clara!
En primer lloc, idea original la de tenir dos blogs, un per a cada llengua... jo sóc valenciana, per aixó et parle ací.
No he llegit el llibre que comentes, és del segle XIX? Ho dic per la temàtica... si et molen ixe tipus de llibres (Jane Austen i tal) hi ha un, de Miquel Llor, "Laura a la ciutat dels sants", que és una flipà!
Ah! he vist que preguntaves si llegir o no l'introducción al Quixot. Jo em llegiria abans l'obra i després, al Riquer. L'obra s'enten per ella mateixa. Un abraç.

Clara said...

Moltes gràcies, Pies Diminutos, pel teu comentari. No me l'esperava. El llibre de qué parlo és "Norte y Sur", de l'Elizabeth Gaskell, i si, és del segle XIX. A mi m'encanta Jane Austen.

pies diminutos said...

He pogut comprovar la teua afició a Austen pels links que tens...
Jo, aquest estiu m'he llegit el seu llibre "Jane Eyre" i em va triomfar molt, però molt, de veritat. Estava super enganxada i no podia parar de llegir-lo fins que el vaig acabar. Em vaig quedar encantada de la protagonista, vaja tia més valenta, eh?
Després vaig vore la versió fílmica i ara tinc el rostre de la actriu identificat per complet amb el de la prota de l'obra.
Ganes tinc de llegir-me un altre llibre d'ella...

Clara said...

No t'enfadis, però "Jane Eyre" és de la Charlotte Brönte, no de la Jane Austen. La Jane Austen va escriure "L'Abadia de Northager", "Seny i sentiment", "Orgull i Prejudici", "Mansfield Park", "Emma" i "Persuasió". Les Brönte eren tres germanes: la Charlotte va escriure "Jane Eyre", i la Emily "Cims borracosos". La germana petita també va escriure alguna cosa.
De totes maneres, moltes de les fans de Jane Austen també ho són de les germanes Brönte, o sigui que si et va agradar "Jane Eyre" (que jo no he llegit per cert, encara que tinc previst fer-ho), segurament t'agradaran les obres de Jane Austen.

pies diminutos said...

Hosti! Tens raó, jajaja!
M'he confundit per alló del nom: Jane.
Bé, salutacions.