Tuesday, July 18, 2006

Cor o cap


Ara fa unes setmanes, vaig llegir un text que parlava d'escriure amb el cor. És curiós com han anat passat les setmanes i hi continuo pensant. Escric amb el cor, jo? I per més que hi rumiï, sempre arribo a la mateixa conclusió: jo escric amb el cap. Sóc una persona molt cerebral, m'agrada controlar el que escric. Hi ha coses que amb el cor les escriuria però davant les que el cap diu: no, no i no. I queden en no. Amb el cor, aquest bloc faria temps que s'hauria desbocat; m'hauria posat a parlar de ciclisme, de música clàssica, de la radio, del Barça, de cert actor que m'agrada molt, de la gent que conec, de com partir l'àtom... Però el cap diu no i és no. Només llibres. I això ja és prou i massa. Llegir sí que ho faig amb el cor, amb la medul·la, amb el moll de l'ós. Però escriure... ho haig d'admetre: això ho faig amb el cap.

2 comments:

Llum said...

Saps? Crec que tot això és molt subjectiu. Cadascú escriu del que vol, i com vol. I si has decidit parlar només de llibres, doncs parles només de llibres, i ja està bé. La gent que venim per aquí ja sabem què hi trobarem: llibres.

Jo en canvi sóc de l'altra banda. No m'agrada llegir coses d'aquestes del cor, però jo escric més amb el cor. La veritat és que no ho sé fer de cap més manera. I aleshores ho barrejo tot, i tot es queda així, desbocat, com dius. Però a mi ja m'està bé. Jo, de fet, ja ho sóc, així desordenada.

Clara said...

Gracies pel teu comentari Llum. La veritat és que vas ser tu qui em va donar la idea per aquest missatge.