Tuesday, March 21, 2006

Començant


He començat a llegir el meu primer autor de la llista. És John Ashbery, i el llibre Una Ola. He llegit els dos primers poemes. Mai no he comentat poemes i no sé massa què dir. Només dir que els he llegits sis cops cadascun. Com explicar-ho? Entenc moltes coses. Entenc perquè aquest autor és a la llista. No m'esperava això. No m'esperava que m'agradessin tant. Tampoc m'esperava saber apreciar-los. Son bons, ja ho crec que ho són. I no només bons: no són avorrits; són interessants, plens de vida i d'imatges que suggereixen móns. No m'esperava quelcom així. I son senzills, vull dir que no hi ha vocabulari rebuscat ni rimbombant. Però, al mateix temps, no són trivials. Aquest poemes són justament el que estava desitjant llegir, la veritat que buscava. És curiós. M'emborratxaria amb aquest poemes. Encara no sé què en diré. Aquí no hi ha personatges per analitzar. M'exposo a caure en la cursileria més gastada i en tots els llocs comuns que un escriptor ha d'evitar. No sé si correré el risc. No puc estar a l'altura comentant aquest poemes. La poesia té el seu misteri. Voler explicar un poema apuntant què volia dir l'escriptor em sembla una mica un sacrilegi... Només he llegit el dos primers, però una ullada furtiva em diu que n'hi ha alguns que em podrien posar en un autèntic compromís, si els hagués d'explicar. Només diré que els estic llegint.

No comments: