Monday, February 12, 2007

Consell pràctic


"el suggerent primer paràgraf capaç d'atrapar al lector, la trama, la trama secundaria relacionada amb la principal, els tres passos de desenvolupament de la historia, el clímax, el desenllaç."

"Era conscient que escriure aquells guions m'ajudava a ser millor escriptora. Quan has d'explicar una història en quatre minuts, menys les frases de producció, aprens a sintetitzar. Llavors no me n'adonava, per m'estava preparant per ser una escriptora de suspens, un gènere on cada paraula ha de contribuir a l'avanç de l'acció."

"La llavor va començar a germinar. Però, d'on trauria el temps? Només hi havia una resposta: m'hauria d'aixecar a les cinc i treballar fins a tres quarts de set, l'hora en que despertava als nens.
Els primers matins foren molts durs. Quan sonava el despertador el primer impuls era apagar-lo i tancar els ulls. Però no va ser tan difícil acostumar-me a aixecar-me aviat."

"Però ho havia de fer. Havia d'escriure aquell llibre. Sabia que estava en el camí de convertir-me en novel·lista."

"L'any 1968, després de passar tres anys aixecant-me a les cinc per escriure, vaig acabar el meu llibre sobre George i Marsha Washington."

"Tinc un bon consell que sempre ofereixo a la gent que em diu: "Puc escriure, sé que puc. Només que no sé el què." Els dic que facin una ullada a les seves lleixes de llibres. Què els agrada llegir? Fins a cert punt, tots som lectors eclèctics, però, a què recorrem quan anem a agafar el tren o l'avió? Què ens posem a llegir còmodament quan estem cansats al final del dia i volem relaxar-nos? Un clàssic, una biografia, misteri, ciència ficció, novel·la romàntica? Sigui quin sigui el teu estil favorit de novel·la, sens dubte es allí on tens la teva mina d'or literària."

Mary Higgins Clark
Con derecho a cocina

No comments: