Saturday, August 12, 2006

Acabar però continuar


Ara em trobo en la tessitura d'acabar La Cartoixa de Parma. És una situació difícil, almenys per mi. Aquest llibre, ja l'estava llegint abans de començar a escriure el bloc. L'altre dia el meu llibreter em deia "Fa molt que hi remenes, fa molt que te'n sento parlar." Tenia tota la raó. Com tots els plaers, m'ha encantat fer-lo durar. Però l'he d'acabar. Queda un capítol. És evident que aquest llibre deixarà un buit. No només perquè és una gran obra, sinó també perquè és un dels meus llibres preferits, sinó el que més m'agrada. Em sap molt greu que s'acabi. Amb quin llibre el podria substituir? Quin llibre pot omplir el buit que deixa La Cartoixa de Parma? Ja el tinc pensat. Fa temps vaig prometre que quan arribés a una certa edat em llegiria El Quijote (per vergonya meva mai ho he fet) Fa més d'un mes que va ser el meu aniversari, he arribat a aquesta certa edat, i encara no l'he començat. Esperava acabar algun dels llibres que tenia entre mans, per no sobrecarregar la cosa. Doncs bé, ara n'acabo un; ha arribat l'hora d'obrir el meu exemplar de El Ingenioso Hidalgo Don Quijote de la Mancha...

2 comments:

Llum said...

Suposo que ja t'ho imagines, però jo no he llegit cap dels dos... vergonya m'hauria de fer!

Clara said...

Noia, vergonya no. Hi ha tanta gent que no els ha llegits...