Sunday, April 15, 2007

Valor torero

Quan vaig anar a la taula rodona aquella sobre blocs, on van parlar en Biel Mesquida i l'Eduard Batlle, els vaig preguntar perquè hi havia tanta gent que començava a fer un bloc i llavors l'esborrava. La seva resposta va ser clara: perquè som persones, ens movem per impulsos i ens penedim de les coses; tot fos a la vida tan fàcil de rectificar com haver començat a fer un bloc i haver-se'n penedit després... Jo tinc la meva pròpia resposta, però. Fa poc, es va sentir dir que un famós torero es retirava. "Si té por..." , va dir un altre torero, tot xulo ell. Evidentment, el primer torero no es retirava perquè ara tingués por; el seu valor l'havia demostrat amb escreix en el passat. El que passa és que ara es volia dedicar a altres coses... Doncs bé, quan algú esborra el seu bloc jo faig com el torero imbècil que va dir que l'altre tenia por... pensar que "no era un escriptor de debò" i que "no estava preparat per assumir-ho". I sé que amb això estic essent parcial i limitada, i que no tinc en compte que tothom es pot cansar de torejar, i que no passa res...

No comments: