Friday, October 06, 2006

Teatre


Cert músic famós deia que escoltar la música en disc és com ficar-se al llit amb una foto de la Brigitte Bardot en comptes de fer-ho amb la mateixa actriu, l'equivalent del que seria escoltar la música en directe. Llegir teatre és una mica el mateix. El teatre és per veure'l representat. Llegir-lo és difícil i exigeix molta més concentració i imaginació que llegir una novel·la. L'avantatge que té és que t'ho pots imaginar tot com tu vols i no has de dependre de la interpretació que n'ha fet un altre, que sempre et pot decebre. Avui en dia un dels avantatges és que sempre podem veure la pel·lícula, que si està ben feta és molt més impactant que el propi teatre. Però segur que algú també em diria que veure la pel·lícula és com ficar-se al llit amb la foto... No ho sé. El cinema és l'art del nostre temps. A mi m'agrada el teatre, tot i que no n'he vist gaire, però anar a veure representacions d'obres que m'interessin tampoc estar al meu abast, sigui perquè no les fan, sigui perquè les fan lluny... Per tant m'hauré de conformar amb llegir-lo, el teatre. És el que sempre acabo fent: llegir.

2 comments:

SU said...

Tot és qüestió de gustos, lectora! Però t’asseguro que llegir teatre és un veritable plaer!!! Llegir “Jacques i el seu amo” de Milan Kundera, “Glengarry Glen Ross” de David Mamet, les obres de García Lorca, Molière, Shakespeare... et pot canviar la vida!

Bones lectures. Fins una altra!

SU

Anonymous said...

Doncs jo prefereixo un llegir un llibre, així m'imagino les coses a la meva manera. I d'imaginació ja en tinc, ja...

Aquesta frase... per què serà que fa un any no l'havia sentit mai i ara la sento massa sovint?